dilluns, 24 de febrer del 2014

Experiències TIC a l'aula

Aquesta setmana hem vist les diferents organitzacions de l’aula d’informàtica i els seus avantatges i desavantatges, la importància de disposar d’un racó del ordinador a la classe habitual i la existència d'aules mòbils.

Jo crec que l'organització més adequada és la de forma de ferradura amb els ordinadors pegats a les parets, trobe que aixi el mestre elimina barreres físiques per a accedir als alumnes i a més a més pot veure tot el que passa amb un colp d’ull.

M’agradaria esmentar la importància d'utilitzar programari lliure i començar a utilitzar-lo a edats primerenques. No és tan sols una qüestió econòmica, que també, és una forma d’entendre els programes com a una eina que puguem modificar i adaptar a les nostres necessitats i inquietuds, i que a més a més contribuïsca a desenvolupar valors com la solidaritat i la tolerància.
Com a mestre m’agradaria trobar-me amb una aula molt ben equipada i amb un gran nombre de recursos. Però també sóc realista i trobe que serà molt difícil, així que no es tracta del que a mi m’agradaria trobar-me, sinó que he de saber adaptar-me i traure el profit més gran a tots els recursos que com a docent tinga accés.

Una de les activitats que més m’han agradat i que sí que m’agradaria dur a terme és la creació d’un blog col·laboratiu entre mestre, alumnes i familiars, on tots tinguen cabuda i és nodrisquen de les experiències i aportacions de tots els integrants per a crear una comunitat d’aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada